მილან კუნდერა - ''ყოფის აუტანელი სიმსუბუქე''


"ყოფის აუტანელი სიმსუბუქე" მილან კუნდერას ცნობილი რომანია, რომელშიც მოქმედება პრაღის გაზაფხულად წოდებული მოვლენების დროს მიმდინარეობს. ჩეხი მწერლის ეს რომანი 1982 წელს დაიწერა, მაგრამ მხოლოდ ორი წლის შემდეგ გამოქვეყნდა ფრანგულ ენაზე. ორიგინალი ტექსტი კი შემდგომ წელს დაიბეჭდა.



 "ბუნებრივია,არ იცოდე,რა გინდა: ადამიანი მხოლოდ ერთხელ ცხოვრობს და არ შეუძლია, ეს ცხოვრება წარსულ ცხოვრებას შეადაროს ან მომავალ ცხოვრებაში გამოასწოროს..." 

"ტომაში ვერ აცნობიერებდა, რომ მეტაფორა სახიფათო რამაა. სიყვარული შეიძლება ერთი უბრალო მეტაფორიდან აღმოცენდეს." 

"გიყვარდეს ვინმე თანაგრძნობის გამო, ნიშნავს, რომ სინამდვილეში ის არ გიყვარს." 

“ადამიანი ერთხელ ცხოვრობს და თანაც სრულიად მოუმზადებლად. ის მსახიობს ჰგავს, რომელიც ურეპეტიციოდ თამაშობს როლს."




"არაფერია თანაგრძნობაზე მძიმე. საკუთარი სატკივარიც კი არ არის ისე მძიმე, როგორც თანაგრძნობით გაზიარებული სხვისი ტკივილი, ტკივილი სხვისთვის და სხვის გამო, გაათკეცებული წარმოსახვით და გახანგრძლივებული, დაუსრულებელი ექოთი." 


"ადამიანს მხოლოდ ერთი ცხოვრება აქვს და ჰიპოთეზის ცდით შემოწმება არ შეუძლია, ამიტომ ის ვერასოდეს გაიგებს, უნდა დამორჩილებოდა გრძნობებს, თუ არა." 


"წარმოუდგენლად მიგვაჩნია, რომ დიდი სიყვარული მსუბუქი იყოს, უწონოც კი; გვგონია, რომ ჩვენი სიყვარული სწორედ ის არის, რაც უნდა ყოფილიყო, ის, რის გარეშეც ჩვენი ცხოვრება ჩვენი აღარ იქნებოდა. გვეჩვენებინა, რომ თავისი სახემოქუფრული ბეთჰოვენი, შიშის მომგვრელად თმააწეწილი, ასხამს ხოტბას ჩვენს სიყვარულს: "Es muss sein!"

 "მხოლოდ შემთხვევითობა შეიძლება მოგვევლინოს გზავნილად. ის, რაც აუცილებლობითაა განპირობებული მოსალოდნელია ან ყოველ დღე მეორდება, მუნჯია." 

"ჩვენი ყოველდღიური ცხოვრება აღსავსეა შემთხვევითობებით, უფრო ზუსტად ადამიანებისა და მოვლენების გაუთვალისწინებელი შეხვედრებით, რომლებსაც დამთხვევებს უწოდებენ/"

 "დიახ, სწორედ შემთხვევითობაა ჯადოთი აღსავსე და არა აუცილებლობა. თუ სიყვარული დაუვიწყარი უნდა იყოს, შემთხვევითობები პირველივე წამიდან თავს უნდა ეხვეოდნენ ისე, როგორც წმინდა ფრანცისკს ფრინველები."


▲ედითი

Comments

  1. მე უნდა მივცე ეს სასწაული ჩვენება, რომელიც დღემდე ასე დაუჯერებელია. ჩემს ყოფილ ქმართან პრობლემა მქონდა 8 წლის წინ, რამაც ჩვენი დაშლა გამოიწვია. მე ისევ საკუთარი თავი არ ვიყავი, ისე ცარიელი ვიგრძენი ჩემში, ჩემი სიყვარული და ფინანსური მდგომარეობა გამძაფრდა იქამდე, სანამ ჩემმა ახლო მეგობარმა მითხრა მართლწერის შესახებ, რომელიც მას იმავე პრობლემას დაეხმარა, ასევე სახელი DR WALE. მე დავუკავშირდი DR WALE- ს ჯადოქრობას და ვუთხარი მას ჩემი პრობლემა, მან მთხოვა თანხის გადახდა, მე გადავიხადე, რადგან მჯერა მისი სიტყვების. მან მომცა სიტყვები, რომ 48 საათზე მეტს დამირეკავს ჩემი მეუღლე და მითხრა, რომ ის მომიბრუნდა. უბრალოდ, DR WALE– მ თქვა, რომ ყველაფერი ასე გამოდის. ჩემმა ქმარმა დამირეკა და მითხრა, რომ ის სახლში ბრუნდებოდა. ძალიან ბედნიერი ვიყავი, რომ ის დამიბრუნა. სიუჟეტის ყველაზე საინტერესო ნაწილია ის, რომ ორსულად ვარ. მადლობას ვუხდი DR WALE- ს ჩემი ქორწინების გადარჩენისთვის და სხვების გადარჩენისთვისაც. გააგრძელე შენი კარგი საქმე DR WALE არის მისი სიტყვების კაცი. WhatsApp / Viber +2347054019402 ან ელ.ფოსტა: drwalespellhome@gmail.com

    ReplyDelete
  2. ეს არის ჩვენება, რომელსაც ყველას ვეტყვი, რომ მოისმინოს. მე ოთხი წელია დაოჯახებული ვარ და ჩემი ქორწინების მეხუთე წელს, კიდევ ერთ ქალს ჰქონდა შელოცვა, რომ ჩემი საყვარელი მომეშორებინა და ჩემმა ქმარმა დამტოვა მე და ბავშვები და ორი წელი ვიტანჯეთ, სანამ პოსტს არ ვგულისხმობდი კაცი DR WALE დაეხმარა ვინმეს და მე გადავწყვიტე, რომ დამეხმარებინა ჩემი სიყვარულის ქმარს სახლში მოყვანაში და მერწმუნე, მე მას და ჩემი ქმრის სურათს ვუგზავნი და 48 საათის შემდეგ, როგორც მან მითხრა, ვნახე მანქანა სახლში შეიყვანა და აჰა, ეს ჩემი მეუღლე იყო, ის ჩემთან და ბავშვებთან მოვიდა და ამიტომ ბედნიერი ვარ, რომ თქვენგან ყველა მსგავსს შეხვდება ამ კაცთან და თქვენი საყვარელი ადამიანი საკუთარ თავს დაუბრუნდება. დაუკავშირდით მის WhatsApp / Viber +2347054019402 ან ელ.ფოსტა: drwalespellhome@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts